In de Sterrenbuurt worden in twee fases 7 flats gesloopt en nieuw gebouwd. Dit zijn de flats aan de Venusstraat, Saturnusstraat, Siriusstraat en Jupiterstraat.
In fase 1 komen 69 appartementen, verdeeld over drie flats. In fase 2 komen 92 appartementen, verdeeld over vier flats.
Op de plek van de oude flats komen nieuwe flats terug. De sloop van de eerste flats is inmiddels klaar.

De appartementen zijn bedoeld voor een brede groep mensen. Alle zeven nieuwe woongebouwen krijgen een lift, waardoor de woningen veel beter toegankelijk zijn voor bijvoorbeeld senioren. Dit geeft hen de mogelijkheid om langer zelfstandig te wonen. De appartementen zijn ook aantrekkelijk voor bewoners die vanuit een grotere eengezinswoning willen doorstromen naar een gelijkvloers appartement.

Het grootste deel van de woningen bestaat uit appartementen van ongeveer 65 m² met 2 slaapkamers. Daarnaast komen er appartementen van ongeveer 80 m² met 3 slaapkamers. In totaal gaat het om 161 appartementen waarvan 132 sociale huurappartementen en 29 appartementen in de middenhuur.

De sloop van de eerste flats is klaar, komend najaar start de bouw. Rond februari 2028 verwachten we de nieuwe bewoners hun sleutel krijgen. Daarna volgt de sloop van de vier flats van fase 2. De bouw van fase 2 start naar verwachting in oktober 2028. Dit is een voorlopige planning.